Klantinzicht genereren

“Hoe maak je innovatie gemakkelijk? Innoveren is toch juist erg lastig?
Inderdaad, zo maar innoveren verloopt vaak desastreus. Gelukkig weten wij wat we doen. Wij hebben onze uitgebreide en unieke ervaring gecombineerd met het beste wat de bekende Six Sigma methode te bieden heeft. Dit geeft u als klant een uniek recept voor innovatie die alle valkuilen vermijdt - in iedere fase van een innovatieproces.
Innovatie Gemakkelijk Gemaakt!

Stap 1? Eerst goed in kaart brengen waar de klant nu echt waarde aan hecht.

Stap 1: klantinzichten genereren

Inzicht vs behoefte

De beste innovaties verrassen een klant. Ze zijn onverwacht en lossen een probleem op waar de klant zich vaak niet eens van bewust was. Je kunt de klant dus niet vragen welke innovatie ze willen. Je moet echt inzicht in je klant ontwikkelen.
Denk aan de iPad: hadden wij als klant die bedacht voordat hij gelanceerd werd? Natuurlijk niet. Maar Apple begreep dat mensen snel even het nieuws willen zien zonder dat ze moeten wachten tot de computer opgestart is. Ze losten een probleem voor ons op waarvan wij ons niet eens bewust waren.

Klantinzicht genereren - IGG methode en aanbod

VoC TOOLS & PLAN

Klanteninzicht wordt in Six Sigma 'Voice of Customer' of VoC genoemd. Door gestructureerde uitvoering van een VoC plan worden klantendata verzameld. 

Analyse: Kj, kano, conjoint

Door analyse en synthese van de klantendata worden de belangrijkste klanteninzichten samengesteld. Verdere prioritisering geeft uiteindelijk aan waardoor uw klant het meest verrast wordt. 

Projectbrief

Nu we weten wat de klant zal verrassen, moeten we analyseren of het financieel aantrekkelijk is voor het bedrijf om hierin te investeren. Alles wordt helder samengevat in de eerste projectbrief. Klaar om te starten!    

IGG heeft een 2 daagse workshop ontwikkeld om klantinzicht te krijgen. Ook hebben we een workshop om de zo belangrijke eerste projectbrief te schrijven. Zie voor alle mogelijkheden
Training en Workshops.
Natuurlijk kunnen wij ook advies op maat geven. 

Inzicht krijgen hoe klanten te verrassen met innovatie?
Bel of mail ons voor een eerste gratis gesprek

>